• Gratis verzending v.a. €20,-
  • Voor 20:00 besteld, morgen in huis
  • Gratis retourneren

Garantie

Garantie

Baardwinkel staat voor goede kwaliteitsproducten. U mag verwachten dat een door ons geleverd artikel naar de redelijke verwachtingen fungeert. 

Mocht uw product defect raken, dan kunt u natuurlijk ook op ons rekenen. Wij doen er alles aan om te zorgen dat uw artikelen perfect en onbeschadigd ontvangt.  Er kan altijd iet misgaan. 
Mocht dat het geval zijn, dan kunt u het beschadigde product retourneren. 

In geval van een beschadigd of defect product, neem dan gerust met ons contact op. Wij zullen u een passende oplossing bieden. Zie hiervoor onze klachtenprocedure 

Stappenplan garantie beschadigde artikelen

  1. Neem na ontvangst van het beschadigde artikel direct contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 085-0600 750 of via info@baardwinkel.nl
  2. Baardwinkel stuurt u zo snel mogelijk een e-mail met een toelichting van de retourprocedure.
  3. Geef duidelijk aan wat de reden van retour is en uw rekeningnummer op de achterkant van de Pakbon. Vergeet niet deze Pakbon mee te sturen.
  4. Retourneer het betreffende product in de originele verpakking (indien mogelijk).
  5. Baardwinkel stuurt zo u snel mogelijk het vervangende artikel. De kosten voor verzending van het vervangende artikel zijn voor rekening van Baardwinkel.

Kosten retourneren en retourvoorwaarden

Bij Baardwinkel kunt u gratis uw producten retour zenden. De kosten voor het retourneren van een artikel zijn voor rekening van Baardwinkel

Neem contact op met ons als u uw bestelling wil retourneren.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Baardwinkel is niet aansprakelijk voor beschadigde of zoekgeraakte retour gezonden artikelen. Vraag daarom altijd aan uw verzender om een traceercode en bewaar deze goed.

Geldigheid garantie

De garantie geldt uitsluitend voor bij normaal gebruik defecte artikelen en door verzending zichtbare beschadigde artikelen.

U heeft geen garantie op slijtage en opzettelijke toebrengen van schade aan uw artikel.  Wanneer u van de garantie regeling gebruik wenst te maken volg dan de stappen die hier beschreven staan. Wij zullen dan zo snel als mogelijk contact met u opnemen en u een oplossing bieden.

De geboden garanties doet geen afbreuk aan eventuele rechten aangaande wettelijke garantie en (non) conformiteit waar de klant altijd een beroep op kan doen*.

Voor vragen i.v.m garantie of een garantieaanvraag kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen via tel nr. 085-0600 750 of stuur een mail naar info@Baardwinkel.nl Vermeld altijd uw order nummer.


* Wat is wettelijke garantie (Bron: www.consuwijzer.nl)

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

VOORBEELD

Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.